Konkurs „SOŁTYS ROKU” 2024
Bez sołtysów trudno wyobrazić sobie dziś życie na wsi. Ich aktywną postawę i ciężką pracę Urząd Marszałkowski zamierza nagrodzić w ramach konkursu „Sołtys Roku". To oni budują pozytywny wizerunek najmniejszych ojczyzn, dbają o tradycję, wsłuchają się w głos mieszkańców, pomagają w kłopotach i motywują do wspólnego działania. Na laureatów czekają nie tylko tytuły, ale nagrody finansowe: każda w wysokości 6 000 zł. Dodatkowo 20 sołtysów otrzymana wyróżnienia, każde warte 1000 zł.
Cel konkursu
Celem konkursu jest promowanie najbardziej aktywnych sołtysów, którzy pracują na rzecz społeczności lokalnej.
Postanowienia ogólne
- Organizatorem konkursu „Sołtys Roku” 2024 jest Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego.
- Konkurs prowadzony jest na terytorium województwa zachodniopomorskiego.
- Tytuł „Sołtysa Roku” 2024 przyznaje się tylko raz w bieżącym roku kalendarzowym.
- W toku konkursu wyłonionych zostanie 3 laureatów, którzy otrzymają tytuł „Sołtys Roku” 2024 oraz może zostać przyznanych maksymalnie do 20 nagród finansowych sołtysom wyróżnionym przez Zarząd, zgodnie z § 6 ust. 8.
- Regulamin konkursu dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie pod adresem www.bip.wzp.pl oraz na stronie Wydziału Rolnictwa i Rybactwa www.wrir.wzp.pl.
- Dodatkowe informacje o konkursie dostępne są w Wydziale Rolnictwa i Rybactwa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego pod nr. tel. 91 454 2685, 91 454 2687, adres e-mail: rolnictwo@wzp.pl
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem rozstrzyga Organizator konkursu.
Zgłaszanie kandydatów do tytułu „Sołtys Roku” 2024
- Kandydata do tytułu „Sołtys Roku” 2024 mogą zgłaszać: rady sołeckie, mieszkańcy sołectwa w ilości co najmniej 10 osób, organizacje pozarządowe i społeczne działające na wsi, stowarzyszenia sołtysów oraz organy władzy samorządowej gmin: rady gmin, wójtowie, burmistrzowie.
- W przypadku, gdy zgłoszenia kandydata do tytułu „Sołtys Roku” 2024 dokonują organizacje lub organy kolegialne, zgłoszenie podpisuje przewodniczący danej organizacji lub organu kolegialnego.
- Zgłoszeń należy dokonywać na karcie zgłoszeniowej stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
- Zgłoszenia wraz z wymaganymi załącznikami można składać osobiście lub przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej bądź innego operatora zajmującego się dystrybucją przesyłek, w terminie do 22 marca 2024 r. (decyduje data stempla pocztowego), na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 40
70-421 Szczecin z dopiskiem: Wydział Rolnictwa i Rybactwa KONKURS „SOŁTYS ROKU” 2024 - O przesłaniu zgłoszenia w terminie decyduje data stempla pocztowego na kopercie przesyłki albo w przypadku jego osobistego doręczenia data wpływu do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Zgłoszenia, które wpłyną po terminie określonym w ust. 4 nie będą rozpatrywane.
- Po złożeniu zgłoszenia, dokonywana jest ocena formalna zgłoszenia (oceny dokonuje Wydział Rolnictwa i Rybactwa). Ocena formalna zgłoszenia polega na sprawdzeniu jego kompletności, zgodnie z §4 ust. 1-4, i ust.10 niniejszego regulaminu. Formularz oceny formalnej stanowi załącznik nr 7 do niniejszego regulaminu.
- Zgłaszający, których formularze zgłoszenia nie spełniają wymogów formalnych określonych w § 4 ust. 1-4, i ust.10 - z wyjątkiem warunków wskazanych w § 3 ust. 3 i § 4 ust. 5 - zostaną wezwani do uzupełnienia braków formalnych w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania pod rygorem zastosowania sankcji określonej w ust. 8. Wezwanie zostanie przesłane na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
- Zgłoszenia do Konkursu, których braki formalne nie zostaną uzupełnione przez Zgłaszającego w terminie wskazanym w wezwaniu, o którym mowa w ust. 7, pozostawia się bez rozpoznania.
- Do zgłoszenia należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających informacje o kandydacie do tytułu „Sołtys Roku” 2024 zawarte w zgłoszeniu i obrazujące jego osiągnięcia w roku 2023, np.: uchwały rady gminy, dyplomy, wycinki prasowe, itp. w wersji papierowej lub elektronicznej (teksty w programie pdf, skany dokumentów). Dołączone kopie dokumentów muszą być potwierdzone przez zgłaszającego lub osobę uprawnioną do potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem.
- W przypadku, gdy do zgłoszenia dołączone są utwory typy: fotografie i/lub nagrania wizualne i/lub nagrania audiowizualne obrazujące osiągnięcia kandydata do tytułu „Sołtys Roku” 2024 uzyskane w roku 2023 – zgłaszający zobowiązany jest do wypełnienia i dołączenia do karty zgłoszeniowej, oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
- Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do wykorzystania nadesłanych utworów typu: fotografie, nagrania wizualne i audiowizualne do celów związanych z promocją konkursu lub Województwa Zachodniopomorskiego.
- Organizator konkursu nie zwraca przesłanej wraz ze zgłoszeniem dokumentacji.
- Wykluczeniu z konkursu podlegają kandydaci do tytułu „Sołtys Roku” 2024, którzy nie spełnią któregokolwiek z wymogów określonych w niniejszym regulaminie lub których zgłoszenie będzie zawierało nieprawdziwe informacje o nich albo o ich osiągnięciach.